KAZLŲ RŪDOS PEDAGOGINĖ PSICHOLOGINĖ TARNYBA

Tarnybos veiklos sritis – pagalba mokiniui, mokytojui ir mokyklai.

Socialinio darbuotojo ir kliento bendradarbiavimas

KAZLŲ RŪDOS PEDAGOGINĖ PSICHOLOGINĖ TARNYBA > Naujienos > Socialinio darbuotojo ir kliento bendradarbiavimas

Kiekvienais metais daugėja šeimų ar asmenų, kuriems reikalinga socialinio darbuotojo pagalba. Dažnas susidūręs su socialiniu darbuotoju, pagalbą priima nenoriai, į teikiamas paslaugas žiūri įtariai. Kad pagalba būtų sėkminga, manome naudinga kalbėti apie socialinio darbuotojo ir kliento sklandų bendradarbiavimą ir gerą tarpusavio ryšį.

Socialinio darbuotojo ryšys su klientu yra sudėtingas, tačiau itin svarbus aspektas, lemiantis socialinio darbo sėkmę. Pasirinkdami pasitikėjimą, pagarbą, efektyvius bendravimo įgūdžius, emocinę paramą ir bendradarbiavimą, socialiniai darbuotojai gali kurti tvirtus ryšius su savo klientais, padedančius pasiekti teigiamų pokyčių jų gyvenime. Tokios santykių formos yra ne tik pagalbos, bet ir augimo pagrindas, leidžiantis klientams atgauti kontrolę savo gyvenime. Dažnu atveju klientas nėra linkęs atvirauti su socialiniu darbuotoju, vykdo rekomendacijas paviršutiniškai, nepriima siūlomos pagalbos. Socialinis darbas nėra vienpusis procesas, kuriame socialinis darbuotojas tiesiog suteikia paslaugas, o klientas jas pasyviai priima. Bendradarbiavimas reiškia aktyvų abiejų šalių dalyvavimą, pagrįstą pagarba, supratimu ir bendrų tikslų siekimu. Abipusis bendradarbiavimas kuria geresnį tarpusavio ryšį, klientas, turėdamas galimybę išreikšti savo lūkesčius ir siekius, tampa aktyviu dalyviu, atsakingu už savo gyvenimo pokyčius. Socialinis darbuotojas, savo ruožtu, padeda identifikuoti galimus problemų sprendimo būdus ir remia klientą, kad šis galėtų pasiekti norimų rezultatų. Taip pat svarbu paminėti, kad socialinis darbuotojas turi klausytis kliento, jo nuomonę ir idėjas laikyti svarbiomis, o klientas turi turėti galimybę išreikšti savo nuomonę be baimės ir būti suprastas. Svarbu, kad komunikacija vyktų abiem kryptim, nes tik taip galima kurti konstruktyvų dialogą ir priimti bendrus sprendimus.

Socialinio darbuotojo ir kliento bendradarbiavimas yra pagrindinis veiksnys, leidžiantis pasiekti ilgalaikius ir teigiamus rezultatus. Tai reikalauja pasitikėjimo, bendro problemų sprendimo, tikslų nustatymo, nuolatinės komunikacijos ir lankstumo. Sutikus socialinį darbuotoją savo gyvenimo kelyje, kviečiame priimti jo teikiamą pagalbą, nes tik bendradarbiaujant galima sukurti tokį santykį, kuris padeda klientui įgyti savarankiškumo, stiprybės ir tikėjimo savo galimybėmis keisti gyvenimą.

 

Rengėjai :

Socialinė darbuotoja, dirbanti su šeima, Deimantė Mozūraitienė.

Socialinė darbuotoja, dirbanti su šeima, Diana Maslauskienė.

Versija neįgaliems
Šriftas:
A
A
A
Fonas:
baltas
Juoda
Iliustracijos:
Rodyti
Slėpti